Op vrijdag 4 mei 2018 organiseert de Oranjevereniging Enter weer de prachtige rit langs de WO II-monumenten en historische plekken in en rond Enter. De inmiddels erg populaire tour wordt gereden in originele oorlogsvoertuigen en start om 10.00 uur vanaf het Dorpsplein in Enter. De tocht voert langs de verschillende monumenten die Enter rijk is en die ons blijvend herinneren aan de geschiedenis die zich hier heeft afgespeeld. Bij elk monument wordt gestopt en een bloemstuk gelegd. Tevens vertelt iemand de geschiedenis die bij het monument hoort.  Daarnaast bezoeken we ook plekken in en rond Enter waar zich andere bijzondere gebeurtenissen hebben afgespeeld. Zo bezoeken we de plek waar een Enterse NSB’er is geliquideerd en wordt de plek getoond waar de commandant van het verzet in oostelijk Nederland, Kolonel Hotz, zijn hoofdkwartier had.

Uit de reacties van de deelnemers van vorige jaren kunnen we opmaken dat het een zeer interessante en leuke ochtend is. Voor elke Enternaar die geïnteresseerd is in de historie van ons dorp is deze tocht een aanrader.  De tocht, inclusief een koffiestop, duurt ongeveer drie en een half uur.

"Oranjevereniging Enter organiseert wederom historische rit rondom Enter in originele WOII-voertuigen!"

U kunt deze tocht meebeleven als u dat wilt. U dient zich hiervoor wel aan te melden. Dit kunt u doen bij Diederick ten Brinke (tel. 06-41612850). De kosten zijn €10,– per persoon (kinderen tot 10 jaar €5,–). U krijgt hiervoor dan een prachtige rit in originele voertuigen, een kop koffie bij een van onze Enterse horecagelegenheden en een boekje met daarin de verhalen om later nog eens rustig na te lezen. Om er zeker van te zijn dat er genoeg voertuigen beschikbaar zijn, dient u zich uiterlijk 25 april 2018 op te geven.